Máte nápad? V dnešnej dobe rýchlych riešení a globálneho toku informácií je obrovskou devízou mať jedinečný nápad. Nápady sú to najdôležitejšie, čo k podnikateľskému zámeru potrebujete. Ak máte nápad, skúste ho rozvíjať pomocou myšlienkových máp, z ktorých vám vzídu jednotlivé úlohy a otázky na doriešenie.

1. Posúďte kvalitu vášho nápadu

Je veľmi dôležité systematicky posúdiť kvalitu a hodnotu produktu alebo služby. Na relevantné a spoľahlivé podklady je potrebné zozbierať informácie a odborne ich spracovať.

Ako prvé je dôležité spraviť podrobnú analýzu trhu a analýzu konkurencie. Dá vám to odpoveď na to, či je váš nápad jedinečný a viete tak správne definovať jeho konkurenčné výhody. Spíšte si, v čom je váš nápad unikátny a originálny a či je dostatočne inovatívny. Viete povedať, v čom je pridaná hodnota vašej služby alebo produktu? Ak máte skúsenosť so SWAT analýzou, tak si ju pre váš nápad určite spravte…