Milan Markovič
  • O mne
  • Školenia
    • Ecommerce
    • Stratégia
    • Leadership
  • Shoptet
  • Služby
    • Tvorba stratégie
    • Školenia
    • Tvorba eshopov
    • Tvorba UX analýz
    • Mentoringy
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu
Blog - Latest News

3. Blog nad zlato, alebo Ako by mal vyzerať váš blog.

22/05/2016/0 Comments/in Blog, Rady a tipy /by Milan Markovič

Váš blog nemusí byť pekný, ale musí byť funkčný. Musí  prinášať to, čo od neho požadujete a na čo má slúžiť.

Môže to byť privádzanie návštevnosti cez organické vyhľadávanie, alebo to môže byť edukácia trhu, alebo aj propagácia vašej odbornosti.  Keď je blog krásny a vizuálne harmonický, a pri tom zároveň aj funkčný, tak máte cestu k dosahovaniu cieľov o to ľahšiu. Od začiatku série článkov o správnom blogu sa venujem hlavne potrebám blogu na biznisovom webe. Väčšina zásad sa ale týka aj osobných blogov blogerov a heiterov.

blog-3bVizuálna príťažlivosť blogu

Blog by mal byť z hľadiska úžívateľského veľmi prívetivý, aby motivoval a navádzal návštevníka webu na začítanie sa. To dosiahneme vizuálnou formou, ktorá bude v prvom rade prehľadná. Ako prvé návštevníka môžeme zaujať obrázkami v prehľade článkov. Mnoho ľudí sa orientuje najprv vizuálne, a až keď ho niečo zaujme, tak sa začíta. Na druhom mieste musíte brať silný dôraz na výber výstižného nadpisu. Ten často krát rozhoduje o tom, či si článok prečítate. Samotný nadpis musí byť úderný a pútavý, a v krátkom popise (perexe) ho môžete doplniť o obsahové informácie z článku.

Treba na blog vedieť upútať pozornosť

Blog musí byť jasne propagovaný v rámci hlavnej stránky, kde môžeme na nové príspevky výrazne upozorniť. Návštevník sa musí hneď zorientovať, kde nájde články, aké kategórie článkov mu ponúkate, kde sa práve v štruktúre blogu nachádza. Lebo veľa návštevníkov na blog príde priamo cez konkrétne články, nie cez hlavnú stránku webu.

Mnohé informácie sa lepšie dajú odprezentovať videom, kde stačí prepísať a následne skorigovať obsah a máte aj textový formát.

Kategorizácia článkov

Samotná podstránka blogu by mala byť prehľadom aktuálnych príspevkov s možnosťou filtrovania článkov podľa kategórií. Pokiaľ totižto máte už množstvo článkov a rôzne obsahovo cieleného, je vhodné ich členiť do kategórií. Kto sa zaujíma len o jednu oblasť informácií, nemusí sa dlho prehrabávať všetkým obsahom blogu.

blog-3aAko má vyzerať príspevok

Veľmi dôležité je, aby samotný text bol dostatočne čitateľný. To závisí na veľa parametroch a žiadne nesmiete zanedbať. Sú to napríklad:

  • Vhodný font písma
  • Farba textu a pozadia
  • Riadkovanie s primeraným odstupom riadkov
  • Členenie textu pomocou nadpisov a odstavcov
  • Doplnenie textu obrázkami, galériou, alebo videom
  • Responzívnosť vášho webu
  • Dĺžka riadku a samotného článku

V texte odporúčame použiť v primeranej miere aj prelinkovanie na odkazy, či už interné, alebo externé (s otvorením v novom okne). Je dobré vytvárať sériu článkov, kde si budujete vernosť čitateľa.

Čo nesmie chýbať pod článkami?

Na konci článku musia byť prvky, ktorými návštevníka buď udržíte na webe ( napr. odporúčanie podobných článkov) a  tiež Call to action prvky orientované na dosahovanie vytýčeného cieľa a dosahovanie konverzií alebo leadov. Môže to byť výzva na kontaktovanie autora článku, na zaregistrovanie sa na odber článkov, presmerovanie na ponuku služieb a produktov a podobne.

Súčasťou informácií na stránke konkrétneho príspevku by určite mali byť už spomínané kategórie článkov, prípadne rebríček najčítanejších najviac diskutovaných, alebo najviac hodnotených článkov za určité časové obdobie. Pri príspevku by mala byť aj vizitka pisateľa, konkrétneho blogera s jeho profilom, článkami čo už publikoval.

Samostatnou kapitolou je napojenie na sociálne médiá, o ktorých vám napíšem nabudúce.

Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
  • Share by Mail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky
  • Staňte sa kráľom online komunikácie
  • Milan Markovič: „Facebook neohlupuje, ale môže radikalizovať.“

Nenašli ste v mojich článkoch odpoveď na váš marketingový problém?

KONTAKTUJTE MA

Dôležité odkazy

  • O mne
  • Školenia
  • Mentoringy
  • Tvorba Shoptetu
  • Tvorba stratégie
  • Tvorba UX analýz
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Zásady používania súborov cookie

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe15/11/2021 - 17:06
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje25/07/2021 - 20:42
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky23/06/2021 - 18:46
  • Staňte sa kráľom online komunikácie06/06/2021 - 21:02

Kontakty

Milan Markovič | online stratég

+421 905 562 587

email@milanmarkovic.sk

BBC1, Plynárenská 1, Bratislava I (MAPA)

Sledujte ma

icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-twitter
2. Blog nad zlato, alebo aké témy sú tie pravé. 4. Blog nad zlato, alebo Ako na sociálne siete s vašim blogom.
Na webe používam súbory “cookies”. Vďaka nim presnejšie analyzujem návštevnosť a používateľské nastavenia.
Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Nastavenie cookiesSÚHLASÍM
Viac o cookies

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa cookies na zlepšenie vášho zážitku pri navigácii cez web. Z týchto súborov cookie sa súbory cookie, ktoré sa kategorizujú podľa potreby, ukladajú vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používam tiež súbory cookie tretích strán, ktoré mi pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako používate moju webovú stránku. Tieto súbory cookie budú uložené v prehliadači iba so súhlasom používateľa. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže mať vplyv na vaše prehliadanie.
Necessary
Vždy zapnuté
Potrebné cookies sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Táto kategória obsahuje iba súbory cookie, ktoré zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné funkcie webovej stránky. Tieto cookies neobsahujú žiadne osobné informácie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ
Scroll to top