K navštíveniu tohto najväčšieho eventu z oblasti ponuky práce na Slovensku ma nemotivovalo nájsť si lepšiu prácu, keďže ja prácu snov už mám, ale bol som zvedavý na niektoré prednášky známych spíkrov z online marketingu. Zaujala ma aj samotná komunikácia na internete a organizácia takéhoto podujatia.
Keď je web prekvapivo dobrý
Web http://profesiadays.sk/, ako základňa informácií, je z hľadiska UX veľmi dobrý a hneď ste jasne nasmerovaný k hlavnému cieľu – registrácii na podujatie (vstup je zadarmo). Web je prehľadný a dobre komunikuje, prečo by jednotlivé cieľové skupiny mali na podujatie prísť. Celý web a aj samotné výstavisko sú usporiadané do zón, ktoré sú farebne rozdelené. To zlepšuje prehľadnosť celého projektu. Farebná schéma sa prelína aj do tlačených materiálov, ktoré sú na samotnom podujatí. Web bohužiaľ nemá SSL certifikát, čo je dôležitý parameter pre dôveryhodnosť.
Spíkerka z Googlu Martina Sokolíková prezentovala pomalosť ich webu na mobilných zariadeniach. Ja doplním screen z druhého testu, kde rýchlosť na desktope je tragická a optimalizácia malá, len 16/100.
Ako sa Profesia days propaguje
V rámci sociálnych sietí ma zaujala ich komunikácia ohľadom Facebooku, kde na evente
https://www.facebook.com/events/1618337914926655/ postupne promovali jednotlivé ťaháky a zaujímavosti. Rovnako dobre komunikujú aj po začatí akcie. Pridávajú nie len fotografie, ale aj live prenosy. Videl som, že v rámci diskusie na Facebooku reagujú rýchlo, preto ma zaskočil hláška v Messengeri: Zvyčajne odpovedá do jedného dňa. Na registračný email posielajú dôležité informácie a tak pripomínajú, že sa akcia blíži.
Aj pre tých, čo si prácu nehľadajú
Veľmi ma zaujalo, že v rámci dvojdňového programu pripravili na viacerých pódiách v hale zaujímavé prednášky na rôzne témy. Pre mňa boli lákadlom hlavne zástupcovia slovenského Googlu a Kamil Aujerský. Komunikovali síce základné a skôr všeobecné informácie z online sveta, ale keďže to nebola konferencia primárne pre marketingových nadšencov, bolo to správne.
Najzaujímavejšie pre mňa boli čísla v prednáškach. Dozvedel som sa napríklad to, že len 50 % Európanov má digitálne zručnosti. Kamil Aujerský poukázal dôležitosť tohto faktu v tom, že v online marketingu je nedostatok kvalifikovaných ľudí a tým pádom je možnosť ľahšie preraziť, pokiaľ sa tomu venujete dostatočne svedomito. Ja som toho živým dôkazom. Dobre definoval druhy tvorby pri online obsahu: tvorivý a dokumentačný spôsob.
Video a YouTube ako kráľ
Pravdou tejto doby je, na čom sa zhodlo viacero spíkrov, že dnes je s obsahom veľmi ťažko zaujať. Pred desiatimi rokmi sme mali napríklad video obsah len v televízii, kde sme boli závislí od programu daného televízneho kanálu, dnes sa naša pozornosť triešti na rôzne zariadenia (mobily, tablety, notebooky a televíziu), kde o nás zápasí veľké množstvo kanálov (YouTube, Facebook, Instagram, Netfix). Medziročný nárast zhliadnutí len samotného YouTubu je 34 %. Správanie ľudí sa mení a treba tomu prispôsobiť aj komunikáciu. YouTube je druhým najväčším svetový vyhľadávačom a fenoménom tejto doby.
Google prezentoval aj zaujímavé štatistiky a platformy, kde sa dajú získať zaujímavé dáta, ako napríklad: trends.google.com/trends alebo www.consumerbarometer.com
Záver
Ohromilo ma množstvo vystavovateľov a možností na samotnom podujatí. Mnohé prednášky sa zaoberali soft skils so zreteľom na to, ako zvládnuť pohovor. Vidieť, že do náboru ľudí musia firmy veľa investovať, lebo dopyt po kvalitných ľuďoch stále rastie. Preto rada na záver: vzdelávajte sa. A vzdelávajte sa hlavne v digitálnych zručnostiach.