Milan Markovič
  • O mne
  • Školenia
    • Ecommerce
    • Stratégia
    • Leadership
  • Shoptet
  • Služby
    • Tvorba stratégie
    • Školenia
    • Tvorba eshopov
    • Tvorba UX analýz
    • Mentoringy
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu

Čo zaujímavé som videl na Profesia days 2018?

K navštíveniu tohto najväčšieho eventu z oblasti ponuky práce na Slovensku ma nemotivovalo nájsť si lepšiu prácu, keďže ja prácu snov už mám, ale bol som zvedavý na niektoré prednášky známych spíkrov z online marketingu. Zaujala ma aj samotná komunikácia na internete a organizácia takéhoto podujatia.

Keď je web prekvapivo dobrý

Web http://profesiadays.sk/, ako základňa informácií, je z hľadiska UX veľmi dobrý a hneď ste jasne nasmerovaný k hlavnému cieľu – registrácii na podujatie (vstup je zadarmo). Web je prehľadný a dobre komunikuje, prečo by jednotlivé cieľové skupiny mali na podujatie prísť. Celý web a aj samotné výstavisko sú usporiadané do zón, ktoré sú farebne rozdelené. To zlepšuje prehľadnosť celého projektu. Farebná schéma sa prelína aj do tlačených materiálov, ktoré sú na samotnom podujatí. Web bohužiaľ nemá SSL certifikát, čo je dôležitý parameter pre dôveryhodnosť.

Spíkerka z Googlu Martina Sokolíková prezentovala pomalosť ich webu na mobilných zariadeniach. Ja doplním screen z druhého testu, kde rýchlosť na desktope je tragická a optimalizácia malá, len 16/100.

Profesia days rychlos webu

Ako sa Profesia days propaguje

V rámci sociálnych sietí ma zaujala ich komunikácia ohľadom Facebooku, kde na evente

https://www.facebook.com/events/1618337914926655/ postupne promovali jednotlivé ťaháky a zaujímavosti. Rovnako dobre komunikujú aj po začatí akcie. Pridávajú nie len fotografie, ale aj live prenosy. Videl som, že v rámci diskusie na Facebooku reagujú rýchlo, preto ma zaskočil hláška v Messengeri: Zvyčajne odpovedá do jedného dňa. Na registračný email posielajú dôležité informácie a tak pripomínajú, že sa akcia blíži.

Profesia-days-2018-facebook

Aj pre tých, čo si prácu nehľadajú

Veľmi ma zaujalo, že v rámci dvojdňového programu pripravili na viacerých pódiách v hale zaujímavé prednášky na rôzne témy. Pre mňa boli lákadlom hlavne zástupcovia slovenského Googlu a Kamil Aujerský. Komunikovali síce základné a skôr všeobecné informácie z online sveta, ale keďže to nebola konferencia primárne pre marketingových nadšencov, bolo to správne.

Najzaujímavejšie pre mňa boli čísla v prednáškach. Dozvedel som sa napríklad to, že len 50 % Európanov má digitálne zručnosti. Kamil Aujerský poukázal dôležitosť tohto faktu v tom, že v online marketingu je nedostatok kvalifikovaných ľudí a tým pádom je možnosť ľahšie preraziť, pokiaľ sa tomu venujete dostatočne svedomito. Ja som toho živým dôkazom. Dobre definoval druhy tvorby pri online obsahu: tvorivý a dokumentačný spôsob.

Video a YouTube ako kráľ

Pravdou tejto doby je, na čom sa zhodlo viacero spíkrov, že dnes je s obsahom veľmi ťažko zaujať. Pred desiatimi rokmi sme mali napríklad video obsah len v televízii, kde sme boli závislí od programu daného televízneho kanálu, dnes sa naša pozornosť triešti na rôzne zariadenia (mobily, tablety, notebooky a televíziu), kde o nás zápasí veľké množstvo kanálov (YouTube, Facebook, Instagram, Netfix). Medziročný nárast zhliadnutí len samotného YouTubu je 34 %. Správanie ľudí sa mení a treba tomu prispôsobiť aj komunikáciu. YouTube je druhým najväčším svetový vyhľadávačom a fenoménom tejto doby.

Google prezentoval aj zaujímavé štatistiky a platformy, kde sa dajú získať zaujímavé dáta, ako napríklad: trends.google.com/trends alebo www.consumerbarometer.comprofesia-days-2018-prednaska-google

Záver

Ohromilo ma množstvo vystavovateľov a možností na samotnom podujatí. Mnohé prednášky sa zaoberali soft skils so zreteľom na to, ako zvládnuť pohovor. Vidieť, že do náboru ľudí musia firmy veľa investovať, lebo dopyt po kvalitných ľuďoch stále rastie. Preto rada na záver: vzdelávajte sa. A vzdelávajte sa hlavne v digitálnych zručnostiach.

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky
  • Staňte sa kráľom online komunikácie
  • Milan Markovič: „Facebook neohlupuje, ale môže radikalizovať.“

Nenašli ste v mojich článkoch odpoveď na váš marketingový problém?

KONTAKTUJTE MA

Dôležité odkazy

  • O mne
  • Školenia
  • Mentoringy
  • Tvorba Shoptetu
  • Tvorba stratégie
  • Tvorba UX analýz
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Zásady používania súborov cookie

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe15/11/2021 - 17:06
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje25/07/2021 - 20:42
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky23/06/2021 - 18:46
  • Staňte sa kráľom online komunikácie06/06/2021 - 21:02

Kontakty

Milan Markovič | online stratég

+421 905 562 587

email@milanmarkovic.sk

BBC1, Plynárenská 1, Bratislava I (MAPA)

Sledujte ma

icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-twitter
Aké rozmery majú bannery na Facebooku? Najnovšie trendy z online sveta
Na webe používam súbory “cookies”. Vďaka nim presnejšie analyzujem návštevnosť a používateľské nastavenia.
Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Nastavenie cookiesSÚHLASÍM
Viac o cookies

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa cookies na zlepšenie vášho zážitku pri navigácii cez web. Z týchto súborov cookie sa súbory cookie, ktoré sa kategorizujú podľa potreby, ukladajú vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používam tiež súbory cookie tretích strán, ktoré mi pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako používate moju webovú stránku. Tieto súbory cookie budú uložené v prehliadači iba so súhlasom používateľa. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže mať vplyv na vaše prehliadanie.
Necessary
Vždy zapnuté
Potrebné cookies sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Táto kategória obsahuje iba súbory cookie, ktoré zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné funkcie webovej stránky. Tieto cookies neobsahujú žiadne osobné informácie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ
Scroll to top