Internet a správanie sa ľudí na ňom sa neustále menia. Internet bol vytvorený ako infraštruktúra na šírenie informácií medzi rôznymi používateľmi. Dnes na internete časť používateľov obsah vytvára a druhá časť ho sleduje.
V online reklame sa v roku 2016 v Európe minulo 41,8 miliardy eur s medziročným nárastom o 12,2 %. Dvadsať zo sledovaných trhov rástlo dvojciferným tempom už tretí rok v rade a tri krajiny zaznamenali 30 % nárast. Google mal v prvom kvartáli reklamný obrat 21,4 miliardy dolárov, z čoho zisk tvoril asi štvrtinu.
Čo s otravnou reklamou na internete?
Svetovo stále rastie počet používateľov s ad blockermi. Napríklad v Nemecku používa ad blocker na desktopoch 28 % ľudí. Medziročne počet zariadení so zablokovanou reklamou vzrástol o 30 % na súčasných 615 miliónov svetovo.