Milan Markovič
  • O mne
  • Školenia
    • Ecommerce
    • Stratégia
    • Leadership
  • Shoptet
  • Služby
    • Tvorba stratégie
    • Školenia
    • Tvorba eshopov
    • Tvorba UX analýz
    • Mentoringy
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu
Blog - Latest News

4. Blog nad zlato, alebo Ako na sociálne siete s vašim blogom.

22/06/2016/0 Comments/in Blog, Rady a tipy /by Milan Markovič

Sociálne siete v súčasnosti sú fenoménom. Ovládajú pozornosť veľkej časti populácie. Trávime na nich obrovské množstvo času. Ale kľúčové pre Váš biznis je to, že ľudia sú na sociálnych sieťach  pravidelne. Preto keď publikujete zaujímavý a pútavý obsah na svojom blogu, sú sociálne siete tým najlepším kanálom, ako ich šíriť či už prirodzenou formou, alebo aj platenou.

Ako začať?

Preto, ako prvé pred nesystematickým komunikovaním na sociálnych sieťach si treba spraviť stratégiu komunikácie. A to znamená výber správnych sociálnych sietí, spôsob zdielania príspevkov z blogu,  čas publikovania, prípadne nástroje na uľahčenie správy viacerých sietí.

Základné pravidlo je príspevky vytvárať na vašom webe ako blog, a až tie propagovať a zdielať na sociálnych sieťach. Dosiahnete totiž to, že zo sociálnych sietí ľudí posielate na svoj web alebo eshop, kde ich môžete obchodne osloviť so svojimi službami, prípadne tovarom.   Socialne siete a blog 

Ktoré sú tie pravé sociálne siete?

Univerzálna odpoveď nie je. Správne sociálne linky závisia hlavne od Vašej cieľovej skupiny, na ktorú smerujete svoj obsah. Keď ste zameraný na skupinu ľudí napr. 40+, tak napríklad Facebook nebude mať tie najlepšie výsledky. Tak isto pokiaľ cielite na 15 až 25 ročnú cieľovú skupinu, tak na LinkedIn ich zasiahnete veľmi okrajovo.

Sila sociálnych sietí na Slovensku ma podobný percentuálny pomer, ako v Českej republike, odkiaľ sme čerpali následný graf.

Sociálne media a blog

Najdominantnejšia sociálna sieť na Slovensku a aj v Čechách je samozrejme Facebook. Za posledné obdobie ale Facebook významne zmenil kritériá zobrazovania firemných príspevkov a aby ste mali aspoň minimálny dosah, musíte si za ich zobrazovanie platiť. Publikum sa naštastie dá pri návrhu reklamnej kampane dobre selektovať, aby ste zasahovali pre vás relevantnú skupinu a informácie z Vášho blogu ich zaujímali.

Určite nezabudnite na Google+, lebo tam viete preklopiť príspevky z Facebooku a nespôsobíte duplicitu. Aj keď Google+ nemá v našich končinách veľký dosah, je dôležitý najmä z hľadiska SEO pre vyhľadávače.

Pokiaľ v blogu používate graficky a obsahovo zaujímavé infografiky, fotografie alebo videá, tak je pre vás dobrá cesta zdielať ich na Pintereste, Youtube alebo Instagrame.

Twitter a LinkedIn funguje rozdielne a je tam aj iná cielová skupina. Jednoducho povedané je tam  vhodné zdieľať hlavne odborné príspevky pre odborníkov.

Rady na záver.

A samozrejme analyzujte dosahy na sociálnych sieťach a testujte. Napríklad ktoý typ príspevku z blogu mal najväčší dosah, ktorý mal najvačsiu preklikovosť, najviac bol komentovaný. To Vám môže pomôcť pri propagácií ďalších príspevkov. Testujte si ktorý čas je pre vás najvhodnejší na publikovanie na sociálnych sieťach. Pokiaľ sa všetci držia základných pravidieľ publikovania, vy si otestujte kedy to funguje vám a budete úspešnejší.

Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
  • Share by Mail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky
  • Staňte sa kráľom online komunikácie
  • Milan Markovič: „Facebook neohlupuje, ale môže radikalizovať.“

Nenašli ste v mojich článkoch odpoveď na váš marketingový problém?

KONTAKTUJTE MA

Dôležité odkazy

  • O mne
  • Školenia
  • Mentoringy
  • Tvorba Shoptetu
  • Tvorba stratégie
  • Tvorba UX analýz
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Zásady používania súborov cookie

Najnovšie články

  • Let’s Talk Business – môj rozhovor v Startitupe15/11/2021 - 17:06
  • Digitálna stratégia, ktorá funguje25/07/2021 - 20:42
  • PODCAST: Digitálna stratégia prakticky23/06/2021 - 18:46
  • Staňte sa kráľom online komunikácie06/06/2021 - 21:02

Kontakty

Milan Markovič | online stratég

+421 905 562 587

email@milanmarkovic.sk

BBC1, Plynárenská 1, Bratislava I (MAPA)

Sledujte ma

icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-twitter
3. Blog nad zlato, alebo Ako by mal vyzerať váš blog. Ako vytvoriť účinný newsletter?
Na webe používam súbory “cookies”. Vďaka nim presnejšie analyzujem návštevnosť a používateľské nastavenia.
Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Nastavenie cookiesSÚHLASÍM
Viac o cookies

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa cookies na zlepšenie vášho zážitku pri navigácii cez web. Z týchto súborov cookie sa súbory cookie, ktoré sa kategorizujú podľa potreby, ukladajú vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používam tiež súbory cookie tretích strán, ktoré mi pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako používate moju webovú stránku. Tieto súbory cookie budú uložené v prehliadači iba so súhlasom používateľa. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže mať vplyv na vaše prehliadanie.
Necessary
Vždy zapnuté
Potrebné cookies sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Táto kategória obsahuje iba súbory cookie, ktoré zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné funkcie webovej stránky. Tieto cookies neobsahujú žiadne osobné informácie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ
Scroll to top