Pripravil som článok, kde zhrniem potrebné kroky, aby ste si mohli stanoviť účinnú online stratégiu pre rozvoj svojho podnikania. Prevediem vás základnými krokmi, ktoré pomôžu vášmu zámeru zvýšiť efektivitu a vyťažiť z internetu maximum.
Definujte si vášho zákazníka ako cieľovú skupinu, alebo persónu
Ja si pred návrhom celkovej stratégie zadefinujem cieľovú skupinu. Ako ju zistím? Je na to viacero metód, ktoré je dobre kombinovať a využiť:
- Hĺbkový rozhovor s klientom (vypíšte si s klientom brief)
- Analýza návštevnosti (Google Analytics, Yandex, Facebook, Online chat…)
- Prieskumy (dotazníky, ankety…)
Cieľová skupina nám rámcovo napovie, kto je náš súčasný, resp. potencionálny zákazník. Zozbierané dáta treba hĺbkovo vyhodnotiť. Stáva sa, že je rozdiel medzi zákazníkom, ktorý chodí do predajne a tým, ktorý je online. Skúste sa inšpirovať aj konkurenciou: na koho a ako komunikuje. Napovedať vám môžu aj dáta z vyhľadávania na webe, ako aj trendovosť správania sa ľudí na internete…