Rand Fishkin – WIZARD OF MOZ | MOZ
K tomu bol demonštrovaný aj graf, ktorý ukazuje pomer vyhľadávaní na rôznych platformách. Kde trend rastu zaznamenáva hlavne Youtube a Google.
Kim Goodwinová – VP OF PRODUCT & UX | PATIENTSLIKEME
Pre mňa zaujímavou myšlienkou bolo vyvrátenie všeobecne zaužívaného tvrdenia, že treba pri UX maximálne testovať na užívateľoch a slepo sa výsledkov držať. Užívateľ sa ale v umelom prostredí testovania správe inak, ako v reálnom živote. Preto ideálne testovanie má prebiehať v prirodzenom prostredí užívateľov, aby nebolo skreslené. Preto pre pochopenie zákazníkov a ich potrieb neodporúča zveriť výskum cudzej agentúre, ktorá vám dodá veľakrát zavádzajúce dáta. Tvrdí, že na vytvorenie vzorov stačí 6-20 ľudí, s ktorými sa vedie rozhovor pre daný prieskum a že táto vzorka stačí.
Joe Wade – O-FOUNDER AND MD | DON’T PANIC
Tento zaujímavý kreatívec prezentoval pohoršenie nad obyčajnou reklamou a ukázal nám, že reklama môže byť aj zaujímavá a zasiahnuť tie správne emócie. Vyvolá tak silný zážitok, ktorý z reklamy spraví virálnu kampaň, ktorá v poslednom rade klientovi ušetrí veľký budget na médiá. Zaznelo z jeho úst aj jedno zaujímavé číslo: 408 miliónov užívateľov blokuje reklamu na mobile (marec 2016) a toto číslo stále rastie.Jeho videá potvrdili aj jeho tézu o tom, že sa netreba držať všeobecne zaužívaných pravidiel o ideálnej dĺžke videa, ale že pokiaľ je video zaujímavé, tak ho ľudia dopozerajú aj keď má 5 minút.
Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey
Tento svetoznámy copywriter sa snažil svojou prednáškou prítomných marketérov podpichnúť a čiastočne šokovať. Postavil veľa výrokov a čísiel do protikladu so všeobecne zaužívanými marketingovými pravidlami. Reklamu pomenoval ako najnenávidenejší fenomén dnešnej doby.
Prvé číslom chcel demonštrovať to, že online sa predáva len 8 % produktov. Zbytok transakcií prebehne cez kamenné predajne obchodov.
Prezentoval aj prieskum najnenávidenejších formátov reklám a v prvá osmička je zložená čisto z online reklám. Vyhral reklamný formát vyskakovacieho reklamného pop-up okna.
Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience
Jeho prednáška sa zaoberala aj vplyvom kreatívy na vnímanie reklamy. Mňa zaujal graf, v ktorom prezentoval, že až pre 47 % ľudí je kreatíva reklamy to, čo ich presvedčí o nákupe daného produktu. Tak isto bol zaujímavý prieskum, z ktorého vzišlo, že rozdiel rozhodovania sa na základe emócie a racionality je u zákazníkov skoro rovnaký.
Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler
Jeho prednáška bola pre mňa veľmi technická a bola postavená na možnostiach ochrany a starostlivosti o návštevnosť vášho webu botmi. Číslo, ktoré silne dokazuje dôležitosť týchto SEO činností je: 61,8 % návštev vášho webu tvoria boti.
Oli Gardner – Data-Driven Design
Tento charizmatický spíker postavil svoju prezentáciu na prieskume komunikácie troch pilierov pri tvorbe kreatívy: marketér, dizajnér a copywriter. A na tom, ako by to malo a nemalo fungovať. Musím súhlasiť s jeho tvrdením, že copywriter má byť súčasťou tvorby dizajnu. Zaujalo ma aj riešenie pomocou mikrometrík a spôsobu komunikácie a cvičení, ktoré pri kreatívnych zadaniach využíva. Dôležitosť copywritingu prezentuje aj posledný obrázok, kde správnym textom docielite o 59 % väčšie odoslanie emailu, pokiaľ ho správne nazvete.