Tento rok sa najväčší sviatok markeťákov na českej pôde konal v Prahe 9. a 10. novembra. Narozdiel od minulého roku boli prednášky iba v jeden deň a nie dva, čo je, samozrejme, škoda. O to viac sa organizátori snažili program zostaviť z top spíkrov a zaujímavých tém. Keďže článkov o Marketing festivalu sa po jeho skončení vynorilo ako maku, rozhodol som sa spísať len sedem užitočných čísel, ktoré na ňom zazneli.

Rand Fishkin – WIZARD OF MOZ | MOZ

Zaujala ma úvaha postavená na zjednodušení vnímania vyhľadávania v online marketingu. Je charakterizovaná vetou: ,,Buď SEO alebo PPC“. Pritom len približnú polovicu výsledkov vyhľadávania na Google tvoria tieto dva odkazy, zvyšok kliknutí tvoria iné. Iba 11 % preklikov je na odkazy z klasických výsledkov na Google, zvyšok sú odkazy na panel s informáciami, s relevantnými dotazmi, lokálne výsledky na mapách, obrázky, odkazy na podstránky, úryvky, najlepšie príbehy, videá, tweety…