Milan Markovič
  • Moja ponuka
    • Tvorba stratégie
    • Tvorba UX analýz
    • Efektívny eshop
  • Vzdelanie
  • Kariéra
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu
Blog - Latest News

1. Blog nad zlato (alebo Za čo vás bude mať Google rád)

15/11/2014/0 Comments/in Blog, Rady a tipy /by Milan Markovič

Načo mi je blog? O čom mám písať na mojom blogu? Ako má taký blog vyzerať? Toto je výber zo stále opakujúcich sa otázok našich klientov. Neexistuje jednoduchá odpoveď. Najbližšie riadky načrtnú základnú problematiku blogu, všeobecné a platné zásady . Problematike profesionálneho blogu sa budem venovať podrobne  v pravidelnom seriáli.

Blog by ste mali mať, pokiaľ chcete prezentovať vašu odbornosť, chcete mať na webe aktuálne informácie, staviate sa do pozície lídra trhu a máte snahu nastavovať trendy v oblasti, v ktorej podnikáte. A originálny obsah je základ dohľadateľnosti vášho webu aj na longtailové kľúčové slová. Blog obohacuje web o informácie, kvôli ktorým sa na váš web budú ľudia opakovane vracať. Tu musíte aktuálne reagovať na požiadavky trhu, trendy a predávať vašu značku v tom najlepšom svetle.

Obsah ako základ úspechu

Nájsť ten správny obsah, ktorým vytvoríme pútavý blog, nie je jednoduchá vec. Dôležité je, aby  v prvom rade súvisel s odborom, o ktorom je váš web, alebo eshop. Všeobecne platí, že články by mali byť jedinečné a originálne, zaujímavé a edukačné. Prezentujete nimi nie len vašu odbornosť a profesionalitu, ale hlavne vytvoríte jedinečný obsah, ktorý ľudia hľadajú.

Vhodné témy do blogu

Každé podnikanie dokáže produkovať množstvo zaujímavých a pritom aj odborných tém, ktoré môžete na blogu publikovať. Všetko to, na čo sa vás zákazníci pri biznise pýtajú, všetko, čo viete o vašom biznise povedať je vhodnou témou na blog. Píšte o vašich odborných skúsenostiach, o nových trendoch v odbore,  natočte videá, kde zrecenzujete nové výrobky, spravte galériu obrázkov s popismi k vašej novej referencii, pochváľte sa s úspešným biznisom v prípadovej štúdii. Dôležité je postupovať koncepčne a premyslene.

titulny-obrazok-final

Infografika o Blogu autor Markovič

Správna forma blogu

Vizuálna forma blogu je veľmi dôležitá. Hlavnú úlohu hrá výstižný nadpis a pútavý obrázok k článku. To rozhodne, či článok ľudí zaujme a otvoria si ho. Samotný text bez členenia a grafickej úpravy nebude mať dobrú čitateľnosť, preto tomu venujte svoju pozornosť. Blog sa dá doplniť galériami obrázkov, ktoré podrobne opíšte pre porozumenie obsahu. Silným trendom je videoblog.

Sociálne médiá a blog

Kto začína s novým blogom na svojej webovej stránke, alebo eshope,  mal by si spraviť stratégiu napojenia a zdieľania obsahu blogu na sociálne siete. Všeobecne platí, že obsah je najlepšie vytvoriť na webe a následne ho zdieľať . Kvalitný obsah blogu bez zdieľania na vhodných sociálnych médiách je premrhanou šancou.

SEO parametre kvalitného blogu

Veľa firiem robí základnú chybu v publikovaní článkov prebratých z iných webov. Duplicita je zlá a musíte sa jej vyhnúť. O štruktúre, ktorá je vhodná z pohľadu SEO sa dá písať veľmi veľa. Základom je mať dobre nazvané nadpisy ako sú H1, H2 a description každého článku.

Nebáť sa a publikovať

Internet je krásny v tom, že si úspešnosť vašej komunikácie viete presne zmerať. Každý článok možno presne sledovať napríklad v Analytics. Zistíte ako zaujal a podľa toho môžete smerovať obsah vášho blogu. Dôležité je si len nájsť čas, nebáť sa a pustiť sa do tvorenia jedinečného obsahu na váš blog.

Nabudúce budem písať podrobne námetoch a o témach na blog.

infografika-blog-final

Infografika o Blogu autor Markovič

 

Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
  • Share by Mail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najnovšie články

  • 6 rád pre vytvorenie úspešného eshopu
  • Zvýšte dôveryhodnosť vášho webu
  • Otvorte si myseľ vďaka myšlienkovým mapám
  • Ako jednoducho vylepšiť svoju webovú stránku
  • 5 tipov, ako realizovať svoj podnikateľský nápad

Nenašli ste v mojich článkoch odpoveď na váš marketingový problém?

KONTAKTUJTE MA

Dôležité odkazy

  • Domov
  • Moja odbornosť
    • Tvorba stratégie
    • Tvorba UX analýz
    • Efektívny eshop
  • Vzdelanie
  • Kariéra
  • Portfólio
  • Blog
  • Kontakt
  • Zásady používania súborov cookie

Najnovšie články

  • 6 rád pre vytvorenie úspešného eshopu26/09/2019 - 6:50
  • Zvýšte dôveryhodnosť vášho webu10/08/2019 - 6:59
  • Markovič workshopOtvorte si myseľ vďaka myšlienkovým mapám29/07/2019 - 18:46
  • Ako jednoducho vylepšiť svoju webovú stránku30/06/2019 - 18:01

Kontakty

Milan Markovič | online stratég

+421 905 562 587

email@milanmarkovic.sk

Jakubovo nám. 19, Bratislava I (MAPA)

Sledujte ma

icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-twitter
Viete ako vybudovať efektívny e-shop?
Na webe používam súbory “cookies”. Vďaka nim presnejšie analyzujem návštevnosť a používateľské nastavenia.
Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Nastavenie cookiesSÚHLASÍM
Viac o cookies

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa cookies na zlepšenie vášho zážitku pri navigácii cez web. Z týchto súborov cookie sa súbory cookie, ktoré sa kategorizujú podľa potreby, ukladajú vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používam tiež súbory cookie tretích strán, ktoré mi pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako používate moju webovú stránku. Tieto súbory cookie budú uložené v prehliadači iba so súhlasom používateľa. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže mať vplyv na vaše prehliadanie.
Potrebné
Vždy zapnuté

Potrebné cookies sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Táto kategória obsahuje iba súbory cookie, ktoré zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné funkcie webovej stránky. Tieto cookies neobsahujú žiadne osobné informácie.

Nepotrebné

Akékoľvek súbory cookie, ktoré nemusia byť potrebné na fungovanie webovej stránky a ktoré sa používajú výlučne na zhromažďovanie osobných údajov používateľa prostredníctvom analýzy, reklám alebo iného vloženého obsahu, sa označujú ako nepotrebné súbory cookie. Pred spustením týchto súborov cookie na vašej webovej stránke je potrebné získať súhlas používateľa.

Scroll to top