Používateľská prívetivosť, z anglického User Experience (skratka UX), sa v súvislosti s webovým prostredím spája aj so slovom dizajn. To je aspekt ľudskej interakcie s daným systémom, ktorým môžu byť weby, e-shopy, sociálne siete alebo aplikácie. Či je daný systém pre používateľa prívetivý, závisí od mnohých aspektov.
Prečo by sme mali riešiť UX?
Najprv si musíme povedať o dôležitosti UX a prečo ho treba riešiť. Hlavné dôvody, pre ktoré je dobré, aby bol web postavený pre používateľov prívetivo, sú veľmi jednoduché a prirodzené. V priestore, kde sa návštevník ľahko zorientuje, rýchlo sa na webe pohybuje a jednoducho si pozrie pre neho relevantný obsah, aj ľahšie dosiahne ciele, ktoré tomuto webu jeho autor určí. Na webe, kde sa cítime príjemne, nič nás nerozptyľuje a nemusíme zapájať analytické myslenie na nájdenie hľadanej informácie, ľahšie splníme ciele a radi sa na web vrátime.