Váš blog nemusí byť pekný, ale musí byť funkčný. Musí prinášať to, čo od neho požadujete a na čo má slúžiť.
Môže to byť privádzanie návštevnosti cez organické vyhľadávanie, alebo to môže byť edukácia trhu, alebo aj propagácia vašej odbornosti. Keď je blog krásny a vizuálne harmonický, a pri tom zároveň aj funkčný, tak máte cestu k dosahovaniu cieľov o to ľahšiu. Od začiatku série článkov o správnom blogu sa venujem hlavne potrebám blogu na biznisovom webe. Väčšina zásad sa ale týka aj osobných blogov blogerov a heiterov.
Vizuálna príťažlivosť blogu
Blog by mal byť z hľadiska úžívateľského veľmi prívetivý, aby motivoval a navádzal návštevníka webu na začítanie sa. To dosiahneme vizuálnou formou, ktorá bude v prvom rade prehľadná. Ako prvé návštevníka môžeme zaujať obrázkami v prehľade článkov. Mnoho ľudí sa orientuje najprv vizuálne, a až keď ho niečo zaujme, tak sa začíta. Na druhom mieste musíte brať silný dôraz na výber výstižného nadpisu. Ten často krát rozhoduje o tom, či si článok prečítate. Samotný nadpis musí byť úderný a pútavý, a v krátkom popise (perexe) ho môžete doplniť o obsahové informácie z článku.
Treba na blog vedieť upútať pozornosť
Blog musí byť jasne propagovaný v rámci hlavnej stránky, kde môžeme na nové príspevky výrazne upozorniť. Návštevník sa musí hneď zorientovať, kde nájde články, aké kategórie článkov mu ponúkate, kde sa práve v štruktúre blogu nachádza. Lebo veľa návštevníkov na blog príde priamo cez konkrétne články, nie cez hlavnú stránku webu.
Mnohé informácie sa lepšie dajú odprezentovať videom, kde stačí prepísať a následne skorigovať obsah a máte aj textový formát.
Kategorizácia článkov
Samotná podstránka blogu by mala byť prehľadom aktuálnych príspevkov s možnosťou filtrovania článkov podľa kategórií. Pokiaľ totižto máte už množstvo článkov a rôzne obsahovo cieleného, je vhodné ich členiť do kategórií. Kto sa zaujíma len o jednu oblasť informácií, nemusí sa dlho prehrabávať všetkým obsahom blogu.
Ako má vyzerať príspevok
Veľmi dôležité je, aby samotný text bol dostatočne čitateľný. To závisí na veľa parametroch a žiadne nesmiete zanedbať. Sú to napríklad:
- Vhodný font písma
- Farba textu a pozadia
- Riadkovanie s primeraným odstupom riadkov
- Členenie textu pomocou nadpisov a odstavcov
- Doplnenie textu obrázkami, galériou, alebo videom
- Responzívnosť vášho webu
- Dĺžka riadku a samotného článku
V texte odporúčame použiť v primeranej miere aj prelinkovanie na odkazy, či už interné, alebo externé (s otvorením v novom okne). Je dobré vytvárať sériu článkov, kde si budujete vernosť čitateľa.
Čo nesmie chýbať pod článkami?
Na konci článku musia byť prvky, ktorými návštevníka buď udržíte na webe ( napr. odporúčanie podobných článkov) a tiež Call to action prvky orientované na dosahovanie vytýčeného cieľa a dosahovanie konverzií alebo leadov. Môže to byť výzva na kontaktovanie autora článku, na zaregistrovanie sa na odber článkov, presmerovanie na ponuku služieb a produktov a podobne.
Súčasťou informácií na stránke konkrétneho príspevku by určite mali byť už spomínané kategórie článkov, prípadne rebríček najčítanejších najviac diskutovaných, alebo najviac hodnotených článkov za určité časové obdobie. Pri príspevku by mala byť aj vizitka pisateľa, konkrétneho blogera s jeho profilom, článkami čo už publikoval.
Samostatnou kapitolou je napojenie na sociálne médiá, o ktorých vám napíšem nabudúce.
This post was last modified on 07/12/2016 12:01