X

7 INŠPIRATÍVNYCH ČÍSEL Z MARKETING FESTIVALU 2017

Tento rok sa najväčší sviatok markeťákov na českej pôde konal v Prahe 9. a 10. novembra. Narozdiel od minulého roku boli prednášky iba v jeden deň a nie dva, čo je, samozrejme, škoda. O to viac sa organizátori snažili program zostaviť z top spíkrov a zaujímavých tém. Keďže článkov o Marketing festivalu sa po jeho skončení vynorilo ako maku, rozhodol som sa spísať len sedem užitočných čísel, ktoré na ňom zazneli.

Rand Fishkin – WIZARD OF MOZ | MOZ

Zaujala ma úvaha postavená na zjednodušení vnímania vyhľadávania v online marketingu. Je charakterizovaná vetou: ,,Buď SEO alebo PPC“. Pritom len približnú polovicu výsledkov vyhľadávania na Google tvoria tieto dva odkazy, zvyšok kliknutí tvoria iné. Iba 11 % preklikov je na odkazy z klasických výsledkov na Google, zvyšok sú odkazy na panel s informáciami, s relevantnými dotazmi, lokálne výsledky na mapách, obrázky, odkazy na podstránky, úryvky, najlepšie príbehy, videá, tweety…

K tomu bol demonštrovaný aj graf, ktorý ukazuje pomer vyhľadávaní na rôznych platformách. Kde trend rastu zaznamenáva hlavne Youtube a Google.

Kim Goodwinová – VP OF PRODUCT & UX | PATIENTSLIKEME

Pre mňa zaujímavou myšlienkou bolo vyvrátenie všeobecne zaužívaného tvrdenia, že treba pri UX maximálne testovať na užívateľoch a slepo sa výsledkov držať. Užívateľ sa ale v umelom prostredí testovania správe inak, ako v reálnom živote. Preto ideálne testovanie má prebiehať v prirodzenom prostredí užívateľov, aby nebolo skreslené. Preto pre pochopenie zákazníkov a ich potrieb neodporúča zveriť výskum cudzej agentúre, ktorá vám dodá veľakrát zavádzajúce dáta. Tvrdí, že na vytvorenie vzorov stačí 6-20 ľudí, s ktorými sa vedie rozhovor pre daný prieskum a že táto vzorka stačí.

Joe Wade – O-FOUNDER AND MD | DON’T PANIC

Tento zaujímavý kreatívec prezentoval pohoršenie nad obyčajnou reklamou a ukázal nám, že reklama môže byť aj zaujímavá a zasiahnuť tie správne emócie. Vyvolá tak silný zážitok, ktorý z reklamy spraví virálnu kampaň, ktorá v poslednom rade klientovi ušetrí veľký budget na médiá. Zaznelo z jeho úst aj jedno zaujímavé číslo: 408 miliónov užívateľov blokuje reklamu na mobile (marec 2016) a toto číslo stále rastie.Jeho videá potvrdili aj jeho tézu o tom, že sa netreba držať všeobecne zaužívaných pravidiel o ideálnej dĺžke videa, ale že pokiaľ je video zaujímavé, tak ho ľudia dopozerajú aj keď má 5 minút.

Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Tento svetoznámy copywriter sa snažil svojou prednáškou prítomných marketérov podpichnúť a čiastočne šokovať. Postavil veľa výrokov a čísiel do protikladu so všeobecne zaužívanými marketingovými pravidlami. Reklamu pomenoval ako najnenávidenejší fenomén dnešnej doby.

Prvé číslom chcel demonštrovať to, že online sa predáva len 8 % produktov. Zbytok transakcií prebehne cez kamenné predajne obchodov.

Prezentoval aj prieskum najnenávidenejších formátov reklám a v prvá osmička je zložená čisto z online reklám. Vyhral reklamný formát vyskakovacieho reklamného pop-up okna.

Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience

Jeho prednáška sa zaoberala aj vplyvom kreatívy na vnímanie reklamy. Mňa zaujal graf, v ktorom prezentoval, že až pre 47 % ľudí je kreatíva reklamy to, čo ich presvedčí o nákupe daného produktu. Tak isto bol zaujímavý prieskum, z ktorého vzišlo, že rozdiel rozhodovania sa na základe emócie a racionality je u zákazníkov skoro rovnaký.

Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler

Jeho prednáška bola pre mňa veľmi technická a bola postavená na možnostiach ochrany a starostlivosti o návštevnosť vášho webu botmi. Číslo, ktoré silne dokazuje dôležitosť týchto SEO činností je: 61,8 % návštev vášho webu tvoria boti.

Oli Gardner – Data-Driven Design

Tento charizmatický spíker postavil svoju prezentáciu na prieskume komunikácie troch pilierov pri tvorbe kreatívy: marketér, dizajnér a copywriter. A na tom, ako by to malo a nemalo fungovať. Musím súhlasiť s jeho tvrdením, že copywriter má byť súčasťou tvorby dizajnu. Zaujalo ma aj riešenie pomocou mikrometrík a spôsobu komunikácie a cvičení, ktoré pri kreatívnych zadaniach využíva. Dôležitosť copywritingu prezentuje aj posledný obrázok, kde správnym textom docielite o 59 % väčšie odoslanie emailu, pokiaľ ho správne nazvete.

Všetky prednášky boli inšpiratívne a obohacujúce, preto som rád, že som tento rok mohol na Marketing festivale byť. Ak vás zaujali aj iné čísla, tak budem rád, ak mi ich napíšete.

This post was last modified on 18/10/2019 8:10

Categories: Rady a tipy
Milan Markovič: