X

2. Blog nad zlato, alebo aké témy sú tie pravé.

V druhom diele môjho seriálu o blogu nad zlato sa budem detailne venovať vhodnému obsahu a témam. To je vždy základná otázka pri tvorbe stratégie publikovania, na ktorú si musíte vedieť odpovedať. Budem sa snažiť priblížiť vám všeobecné témy a na konkrétnom príklade ich aj konkrétne špecifikovať pre lepšie pochopenie .

Analýza vhodného obsahu

Úspech vášho blogu bude závisieť od hĺbkovej analýzy cieľovej skupiny, ktorú chcete osloviť a od nastavenia cieľov, ktoré chcete blogom dosiahnuť.

Vhodný obsah je vo všeobecnosti všetko čo je originálne a aktuálne a obsahovo priamo súvisí s oblasťou,  v ktorej pôsobíte. Obsah blogu musí tvoriť okrem textu aj pútavý grafický obsah, ako sú fotky, grafiky a videá. Obsah je tak pre klientov čitateľnejší a pútavejší. A zároveň Google takýto obsah pri organickom vyhľadávaní rád uprednostní a privedie k vám vašich potencionálnych zákazníkov.

Ako zvoliť správne témy?

V prvom rade treba začať pri definovaní jednej až dvoch základných  tém, ktoré sú podľa vás tie najviac reprezentujúce vás odbor. Témy ktoré viete ľahko a jednoducho obsiahnuť. Nechcite hneď písať o všetkom, ale sústreďte sa pri rozbehu publikovania na hlavné témy a tie sa snažte dostatočne vyčerpať. To vám zabezpečí základnú koncepciu a jasný rukopis, a hlavne sa budete sústrediť na úzku problematiku, čo ja na začiatok ideálne. Po čase, keď už máte prvé témy dostatočne vyčerpané, postupne pridávajte ďalšie.

Témy si zadefinujte podľa toho, čo prevažne zaujíma vašu cieľovú skupinu, vašich klientov. Oblasti, na ktoré sa vás zákazníci pravidelne pýtajú, to čo im prácne musíte vysvetľovať a radiť. Určite sa týmito otázkami obracajú na internet a hľadajú tam odpovede. Ak ich nájdu na vašej stránke, tak ich máte tam, kde ste ich chceli mať.

Základné okruhy tém

Témy na blog zhrniem do všeobecných okruhov:

  • Odborné informácie z vášho biznisu ( podané aj pre laickú verejnosť , ak je vašou cieľovou skupinou )
  • Nové trendy a novinky (vhodným zdrojom sú zahraničné weby vašich partnerov, dodávateľov, alebo firmy ktoré nové trendy vo vašom odbore vytvárajú).
  • Recenzie nových výrobkov a služieb (vhodná forma je natočenie krátkeho videa s ukážkou montáže, použitia a podobne).
  • Referencie nových realizácií (fotoalbum novej realizácie diela, dodania vašej služby a podobne).
  • Prípadové štúdie o vašich klientoch (podrobný popis priebehu zákazky a jej výsledkoch).
  • Články o vašej účasti na konferenciách a výstavách (ako upozornenie kde budete, ako aj sumár ako akcie prebiehali a aké postrehy z nich máte).
  • Rady a tipy ohľadom služieb a produktov, ktoré ponúkate.
  • Prezentovanie firemných udalostí a života firmy (školenia, biznis víkendy, celo firemné porady a Teambuildingy).
  • Klasické tlačové správy.

Príklady tém pre konkrétneho klienta

Všeobecný návrh tém skúsim aplikovať na konkrétneho klienta z oblasti cestovného ruchu – na penzión. Základnými témami na začiatok publikovania by mali byť napríklad výlety do okolia a popis služieb, ktoré ponúkajú.

Výlety do okolia odporúčam riešiť ako sériu článkov zameraných na rôzne cieľové skupiny: cykloturisti, rodiny s deťmi, motorkári a podobne. Môžete sa sústrediť na zaujímavosti v okolí vášho penziónu, ako sú historické a technické pamiatky, múzeá,  galérie, skanzeny, ale aj turistické trasy, aquaparky, jazerá na kúpanie, či svahy na lyžovanie.

Popis služieb, ktoré ponúkate treba riešiť ako články o vašich jedinečných službách. To môže byť vaša výnimočná kuchyňa s príbehom kuchára, zdravé suroviny a špecifické jedlá, ktoré ponúkate s odborným popisom prípravy. Článok o miestnych dodávateľoch bio produktov pre vašu kuchyňu. Môžete písať o jedinečnom koncepte zariadenia vašich priestorov a izieb (známi architekt, fenk-shuei  zásady, kvalitné materiály a podobne). Služby možno prezentovať aj na základe príbehu o priebehu výnimočnej udalosti, ako bola svadba alebo oslava významnej osobnosti vo vašom penzióne.

Zhrnutie

Vytvorte si jednoduchý publikačný plán a sústreďte sa najprv na užší okruh tém. Tie môžete časom rozširovať a pokrývať tým širší okruh záujmu klientov. Publikujte hlavne pravidelne. Treba si uvedomiť, že publikovaním vytvárate jedinečný a kvalitný obsah na aktuálne témy a to je na internete v súčasnosti to najdôležitejšie a určite to stojí za to.

Nabudúce budem písať o správnej forme, ako by mal blog vyzerať.

This post was last modified on 13/11/2016 10:02

Categories: Blog
Milan Markovič: