X

5 rád, ako vytvoriť efektívny e-shop



Efektívny  e-shop je taký, ktorý dokáže v reálnom čase pre svojho majiteľa premeniť investíciu do reálneho zisku. Preto si na začiatku zadania tvorby nového, alebo redizajnu starého  e-shopu, treba definovať základné východiská, stanoviť nároky a funkcionality, ktoré musí  e-shop spĺňať. Ja Vám popíšem ideálne riešenie pre tvorbu stredne veľkého E-commerce riešenia postaveného na systéme Shoptet.

  1. Stavte na jednoduchosť a funkčnosť.

Výhody riešenia pri tvorbe  e-shopu cez Shoptet sú hlavne jednoduché a rýchle vytvorenie, možnosť úprav a zmien obsahu a nastavení v priebehu celej doby prevádzky, prehľadná administrácia, plná funkčnosť jednotlivých modulov a prepojení. Systém je doladení aj z hľadiska užívateľskej prívetivosti (UX parametre), má responzívnei šablóny, bezproblémovú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). Dá sa jednoducho a okamžite napojiť na veľké množstvo systémov, ktoré vám zvýšia podporu predaja a propagácie.

Limitom je možnosť napojiť  e-shop na klientov individuálny skladový systém (dá sa napojiť len na Pohodu, ale obsahuje vlastný skladový systém), je tu obmedzený výber šablón a nevlastníte e-shop, ale iba si ho prenajímate.

  1. Vytvorte e-shopu v reálnom čase

Pri individuálnych návrhoch  e-shopov sa stretávame s časovým horizontom realizácie 6-8 mesiacov pri stredne veľkom riešení. v porovnaní s tým, vám  E-shop vytvorený na Shoptete dokáže zarábať už minimálne 5 mesiacov, čo vám zefektívni celý online predaj. Časovo náročné pri tvorbe  e-shopu je hlavne transformácia databázy tovaru z jestvujúceho systému, do Shoptetového.

  1. Na internete starne všetko veľmi rýchlo

Vývoj technológií, zmeny v algoritmoch vyhľadávačov, ako aj podrobné analýzy správania užívateľov na internete a aj vyhodnocovanie zozbieraných dát prispievajú k tomu, že na internete veľmi rýchlo starnú všetky platformy a riešenia. Bez investície do vývoja E-commerce platforiem, váš  e-shop za krátku dobu zostarne a konkurencia vás predbehne. Môže sa rátať, že po pár rokoch vaše  e-shopové riešenie sa nebude dať optimalizovať pre vyhľadávače, jeho štruktúra bude nevhodné pre propagáciu cez PPC a RTB, alebo nebude mať napojenia na nové systémy a nebude reflektovať trendy mobilného trhu. Samostatnou témou je vizuálna stránka  e-shopu, kde samotný grafický dizajn prechádza módnymi vlnami a čoraz viac sa prihliada na užívateľsky priaznivé prostredie  e-shopu a prístupy cez mobilné zariadenia. Shoptet s týmto bojuje stálym vývojom systému a jeho rozširovaním. To má zabezpečené tým, že z prenájmu  e-shopov môže systém stále rozvíjať a zapracovávať aktuálne trendy.

  1. Podpora a odbornosť je nutnosť

Online podpora pri tvorbe  e-shopu je pre klienta kľúčová. Možnosť obrátiť sa telefonicky a písomne na technickú podporu, je pre každého, kto prevádzkuje  e-shop je životne dôležitá. Shoptet takúto funkčnú podporu má a my ju rozširujeme o naše služby.

Ponúkame pre klientov kompletné vytvorenie  e-shopu našimi konzultantmi. Skúsenosť je taká, že väčšina klientov nezvláda postaviť  e-shop z hľadiska správnej štruktúry, cielenia, hierarchizácie údajov, grafického stvárnenia a ideálneho nastavenia pre dané potreby. Máme za sebou tvorbu a redizajn desiatky  e-shopov na Shoptete s odborným presahom do UX, grafiky, SEO a komplexnej propagácie. Sledujeme trendy a zúčastňujeme sa konferencií z E-commerce problematikou.

  1. Propagácia e-shopu je základ úspechu

Na Slovensku pôsobí už vyše 8000  e-shopov, ktoré minulý rok mali spolu obrat vyše 600 miliónov EUR. Počet  e-shopov výrazne rastie (na Slovensku vznikne cca 100  e-shopov mesačne). Konkurencia v každom segmente výrazne stúpa a to aj presahom firiem v online svete zo zahraničia na náš trh. Preto životaschopnosť  e-shopu bez efektívnej a premyslenej stratégie propagácie je veľmi malá, a veľké množstvo ich zaniká. Systém e-shopu musí spĺňať požiadavky na napojenie všetkých účinných kanálov na propagáciu a podporu predaja.

Rôznorodosť a viackanálové nakupovanie musí byť reflektované v propagácií. Eshop na Shoptete je ľahko napojiteľný na porovnávače tovaru (Heuréka, Pricemania), na analytické a propagačné nástroje Google (Analytics, AdWords, Search Console, Tag Manager), sociálne siete, online chat, Mailchimp a ďalšie.

Zhrnutie na záver

Skúsenosti s rôznymi platformami e-shopov a ich propagácie nám dávajú právo odporučiť svojim klientom Shoptet. Mnoho e-shopov práve prevádzame z individuálnych riešení, lebo nedokážu spĺňať nároky dnešného online sveta. Neváhajte sa na nás obrátiť s otázkami na vhodnosť a možnosť použitia tohto systému pre vás. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Výber našich referenci  e-shopov na Shoptete

www.aqt.sk

www.deli4you.cz

www.zavlahari-eshop.sk

www.mojmatrac.sk

www.prirodnastrava.sk

www.homespa.cz

www.beni.sk

www.comklimashop.sk

www.noze-gerber.sk

eshop.eu-regaly.cz

www.megger-eshop.sk

www.mojnabytok.sk

www.kociky.sk

Zdroje.

http://onas.heureka.sk

https://www.shoptet.sk/



This post was last modified on 07/09/2018 8:37

Categories: Eshop Rady a tipy
Milan Markovič: